Perşembe, 07 Haziran 2012 17:13

Granada

Yazan

İspanya gezimizin ikinci durağı Granada'yı yazmak istedim. Granada, Elhamra Sarayı'nın, yani birçok kişi tarafından İslam sanatının ürettiği en güzel eser sayılan sarayın bulunduğu şehir. Beni en çok etkileyen şey saray olmadı gerçi :D

Granada için iki gün ayırmıştık. İspanya'da ilk durağımız olan Malaga şehrinden, Granada şehri 1,5 saatlik bir araba yolculuğu uzaklığında. Zaten Endülüs şehirleri birbirlerine oldukça yakınlar. Malaga'daki ikinci günümüzün akşamı Granada için yola çıktık, navigasyon cihazımıza Granada otelimizin adresini girdik ve gitmeye başladık. 1 saat kadar yol aldıktan sonra navigasyonun gösterdiği yolun çalışma nedeniyle kapalı olduğunu görmez miyiz! Alternatif rota hesaplatıyoruz, taa Malaga'nın yakınına kadar geri döndürüp oradan götürüyor bizi. Malesef geri döndük ve 1,5 saat dediğimiz yolu 3 saate yakın tamamladık. Neyse, başımızın gözümüzün sadakası olsun :D Yalnız sizlere verebileceğim bir tüyo oldu, bir gün navigasyon cihazı kullanır da bu şekilde tıkanırsanız, alternatif yol hesaplatmayın. Onun yerine, cihazda hiçbir değişlik yapmadan, gitmek istediğiniz yöne yakın görünen başka bir yöne arabayı sürün, en fazla 5 dk sonra yeni gittiğiniz yoldan size bir alternatif rota çizecek zaten. Yani biz Malaga'ya dönmeseydik eminim ki bize başka bir yol çizebilirdi, bunu daha sonraki deneyimlerimde öğrendim.

Granada da küçük bir şehir. Dolayısıyla iki gün ayırmak yeterli olacaktır. Yalnız dikkat etmeniz gereken bir durum var. Granada'ya gidip Elhamra Sarayı'nı görmeden dönmek istemiyorsanız, bu saraya bir günün sabahını, belki de tüm gününüzü ayırın. Gezinizin merkezi saray olsun. Sarayla ilgili şöyle bir durum var; nasıl ki eskiden Topkapı Sarayı Harem dairesine belli saatlerle alınıyordu insanlar, Elhamra'nın da üç bölümünden en görülesi olan Nasrid Sarayları bölümüne belli zaman dilimlerinde belli sayıda turist alınıyor. Bu yüzden, gittiğinizde direkt gideceğinizi düşünmeyin, önce biletlerinizi alın, onun üstündeki Nasrid Sarayları giriş saatine dikkat edin. Sarayın diğer bölümleri olan Kale ve Genel Yaşam kısımlarını saat kısıtı olmadan akşam olana kadar gezebilirsiniz. Tepede olan Elhamra sarayına gitmek için merkezden kalkan 30 numaralı otobüse binebilirsiniz. Otobüs durağını zaten size kaldığınız otelde resepsiyondaki görevli size verecekleri şehir haritasında işaretler. İspanya'da her kaldığımız otel bize şehir haritası verdi...

Elhamra Sarayı ününü hak ediyor. İslam'a çok güzel bir armağan olduğunu düşünüyorum. Bir sarayda düşüneceğimiz altın gibi malzemeler yok. Aslına bakarsanız sadece farklı renklerde taşlardan yapılmış bir saray. Bu bence İslam sanatındaki mütevaziliği gösteriyor. Ancak bu taşlar o kadar ince, öylesine ince bir işçilikle işlenmiş ki, işte bu da sıradan bir taşa sanat ve özenle nasıl bir şekil verebileceğinizi, yani meselenin malzemeden ziyade emek olduğunu gösteriyor adeta. Açıkçası, İspanyolların o altın payetli kıyafetler giydirilmiş heykellerinden sonra bu naif eserler benim gözümü çok okşamıştı. Sarayla ilgili başka bir güzel ayrıntı ise, mimarisinde Peygamberimizin Medine'deki avlu yapısındaki evinin model olarak alınmasıydı.

Sarayı bu kadar sevdim de beni en çok etkileyen yer değil dedim, değil mi? Evet, saray her ne kadar güzel olsa da, Granada'nın müslümanların yaptığı semti olan Albayzin beni kalbimden vurdu. O kadar şirin, o kadar mütevazi. Sokaklar tertemiz. Evler sade ancak özenli. Karşınında saray, bembeyaz bir semt. Gerçekten dünya üzerinde bu kadar yaşanılası bir yer görmedim ben. Hakkaten dünya üzerinde bir Cennet. Vuruldum anlayacağınız. Zengin olursam herhalde buradan kış kaçamakları için bir ev almak ve kafa dinlemek isterdim.

Granada'nın tek camisi de bu semtte. Namaz kılmak nasip oldu elhamdilllah. Sonrasına çıkarken Şili'den gelip müslüman olarak burada kalan bir gençten biraz alışveriş yaptık. Parayı besmeleyle aldı, ne güzel insandı. Hakkaten güzel bir anı oldu bizim için :D Ayrıca bir Fas restoranında günler sonra ilk etimizi yedik.

Şehir merkezinde bizim kapalı çarşılarımızı andıran güzel bir çarşısı var, gerisi diğer İspanyol şehirlerini anımsatıyor şehrin. Çarşısında biraz dolandık, iki Pronovias bayisi vardı. Birinde Elie Saab'ın Laertes modelinin orijinalini deneme şansım oldu :) Bir de Rosa Clara ziyaretinde bulundum. Gelinlikçi gezmesinden geri kalmadım yani.

granada-gelinlik

Yemek olarak, sabahları bir adet domatesli bir adet de peynirli tost ısmarlayıp bölüşüp yiyorduk, zeytinyağı ile yapıyorlar. Akşam için de Cafe Futbol diye bir yer keşfettik ve İtalya'da yediğimizden bile güzel bir margarita pizza yedik. İspanya'da kahvenin lezzetine vardım. Mutlaka kahve için orada.

İşte böyle. Granada'ya direkt uçuş var mı bilmem, genelde Malaga'ya farklı ülkelerden uçuş oluyor, araba kiralayabilirsiniz, İspanya'da çok ucuz olduğunu söylemiştim. Kışın giderseniz 50 euro civarında güzel bir otel odası tutabilirsiniz. Elhamra için kişi başı 13 euro ödemeniz gerekiyor. Yemek için biliyorsunuz zaten iki kişi genelde günde 40-50 euroya iyi doyuyor. Yazıda bahsettiğim 2 tostlu ve kahveli kahvaltı için toplamda 5 euro ödüyorduk biz mesela :)

İspanya'da alabileceğiniz en güzel hediyelikler müzelerin kendi mağazalarında. Uğramayı ihmal etmeyin.

İnşallah görmek isteyen herkese nasip olur. İyi gezmeler dilerim.

• CIMG0335
  • CIMG0611
  • CIMG0631
Okunma 4593 defa

Benzer Öğeler (etikete göre)